Wczytuję dla Ciebie stronę. Zaczekaj chwilkę proszę...
szukaj
Warszawa

VW Golf Mk1 Cabrio Fotografia Motoryzacyjna

Sesja fotograficzna była elementem towarzyszącym zdjęć do filmu promocyjnego dla Forum Klubu mk1cabrio.pl. Fotografowany samochód to Volkswagen Golf I EX Cabrio z 1989 roku. Autko posiada silnik 1.8L o mocy 90KM. Samochód w trakcie renowacji. Właściciel sam wykonał zardzewiałą maskę traktując ją żrącym kwasem solnym. W trakcie pleneru miałem okazję wykonać kilka ujęć w technice HDR. Prezentowane ujęcia są jedynie małym wycinkiem z wykonanych wówczas fotografii.

GOLF MK1 CABRIO – HISTORIA MODELU

Pierwsza generacja niemieckiego samochodu kompaktowego Volkswagen Golf produkowana (w różnych wersjach) w latach 1974-2009. Produkowany w wariantach skrzyń 4 oraz 5 biegowych oraz 3-biegowej skrzyni automatycznej. Istniało wiele odmian skrzyń dostosowanych do różnych rodzajów silników m.in. GL (3biegi + nadbieg ekonomiczny), GC (4 biegi, bez nadbiegu), FF (4biegi + nadbieg), 7A,8A,9A dla MK1 w wersjach GTI oraz Cabrio. Wyprodukowano ponad 6 780 050 „jedynek” (nie licząc wersji Cabrio, Jetta i Caddy) z czego 1 000 000 w pierwszych 31 miesiącach.

W Europie Volkswagen Golf I generacji produkowano do 1983 roku (wersję Cabrio do 1993, a dostawczą Caddy do 1992), natomiast w Republice Południowej Afryki samochód produkowano nieprzerwanie do listopada 2009 roku pod nazwą CitiGolf.

Samochód pojawił się w 1974 r. z nadwoziem typu hatchback w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Największą popularność przyniosła mu wersja GTI (Gran Turismo Injection) z silnikiem 1588 cm³ o mocy 81 kW (110 KM), potem również 1781 cm³ o mocy 82 kW (112 KM). Producent planował wypuścić na rynek tylko 5 000 egzemplarzy. W 1976 roku pojawił się pierwszy Golf z silnikiem wysokoprężnym o poj. 1,5 l. i mocy 37kW (50 KM), który został zastąpiony później silnikiem Diesla o mocy 40kW (54 KM).

W 1979 roku Karmann przedstawił otwartą wersje Golfa (Karmann Cabrio). Również w 1979 rozpoczęto seryjną produkcję wersji Cabriolet, którą z małymi zmianami produkowano do 1993 roku. Do jej napędu służyły silniki 1,5 l., 1,6 l. i 1,8 l.

W RPA do niedawna produkowano Golfa MK1 pod nazwą CitiGolf, jednak ze starego auta posiadał on nadwozie i elementy techniczne. Silnik i wyposażenie zostały przejęte z najnowszych modeli Volkswagena. Jednak do roku 1999, auta te były idealnym odwzorowaniem zwykłego Golf serii pierwszej. Samochód został w kwietniu 2006 przestylizowany. Produkcję zakończono w listopadzie 2009.

Dodaj komentarz

Szczegóły

LokalizacjaWarszawa - Ursus
AparatCanon EOS 30D
ObiektywCanon EF 17-40 mm F/4L
ISO200 - 400
PrzysłonaF/5.6
Ekspozycja1/500 - 1/60 s
OświetlenieŚwiatło zastane

Kategorie

Tagi

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url
Powiązane wpisy