Wczytuję dla Ciebie stronę. Zaczekaj chwilkę proszę...
szukaj
Warszawa

HONDA S2000 Fotografia Motoryzacyjna

Motoryzacyjną sesję fotograficzną zorganizowaliśmy wspólnie z zaprzyjaźnionym fotografem dzięki uprzejmości Kamila i Tomka. Obydwaj Panowie użyczyli nam swoich aut i pozwolili postawić je przed obiektywem aparatu.

Sesja Motoryzacyjna

Prezentowane ujęcia wykonane zostały w technice fotograficznej HDR (High Dynamic Range), dzięki której możliwe jest wydobycie ogromnej ilości szczegółów ze wszystkich partii zdjęcia.

Sesje zdjęciową zrealizowaliśmy na parkingu Centrum Handlowego „Złote Tarasy” w Warszawie i była to pierwsza sesja zdjęciowa, do której przygotowywałem się na kilka dni przed realizacją. Realizacja zdjęć byłą również pierwszą próbą automatycznego bracketingu w nowo zakupionym korpusie Canon EOS 30D.

Muszę stwierdzić z czystym sercem, że to body naprawdę się sprawdziło i z efektów końcowych byłem bardzo zadowolony. Mój ulubiony wówczas obiektyw EF 17-40 F/4L pięknie odwzorował szczegóły aut i detale związane z fakturą oraz kolorystyką lakieru.

Jak na 8 megapikseli „surówki”, które produkuje matryca EOS 30D są naprawdę dobre. Po raz kolejny potwierdza się, że obrazek generowany na małej matrycy typu „crop” z nieprzeładowaną liczbą pikseli może być nad wyraz dobry.

Historia Hondy S2000

W latach 90-tych minionego wieku producenci samochodowi pochodzący z Japonii wypuścili na rynek wiele sportowych pojazdów. Wiele z nich do dziś uznawanych jest za żywe legendy.

Toyota miała Suprę twin-turbo, Mitsubishi model 3000GT VR-4, Mazda wyprodukowała RX-7 twin-turbo, Nissan świetnego 300ZX (również twin-turbo), ale także Skyline GT-R. Na koniec została nam Honda, która chciała wejść na wojenną ścieżkę z włoskim Ferrari swoim modelem NSX V6, jednak bardziej przyjazny ludziom okazał się model S2000 roadster.

Jaka jest historia tego ciekawego samochodu?

Po raz pierwszy jako SSM concept (Sports Study Model) pojazd pokazano w 1995 roku na targach w Tokio. Wersję produkcyjną świat zobaczył we wrześniu 1998, a do sprzedaży model S2000 trafił w kwietniu 1999 roku, z okazji 50-urodzin marki Honda. Ciekawostką w tym modelu był miękki dach, który był standardem, a jako dodatkowa opcja można było dokupić twardy, aluminiowy.

Po wejściu na rynek Honda S2000 konkurowała głównie z Audi TT. Przeszłość serii „S” sięga jednak nieco bardziej odległych nam czasów. Pierwsze małe roadstery z takim oznaczeniem były już na rynku w latach 60-tych XX wieku (S500, S600, S800). Ciekawy jest także fakt, że 2-litrowy silnik VTEC modelu S2000 kręcił się aż do 9000 obr./minutę, co czyni go jednym z najmocniejszych silników w tym przedziale (2-litry) i jednocześnie silnikiem o najwyższych obrotach silnika, jakie kiedykolwiek zbudowano (jednostka ta produkowała 240KM).

Aktualnie nie produkuje się już modelu S2000. W 2009 roku ostatni egzemplarz zjechał z taśm produkcyjnych (czerwiec 2009, fabryka Suzuka w Japonii). Jak na razie nie ma żadnego następcy dla S2000. Miejmy nadzieję, że niebawem kwestia ta ulegnie to zmianie.

Dodaj komentarz

Szczegóły

Lokalizacja"Złote Tarasy" Warszawa
AparatCanon EOS 30D
ObiektywCanon EF 17-40 F/4L
ISO200 - 800
PrzysłonaF/4 - F/8
Ekspozycja1/2 - 2 s
OświetlenieŚwiatło zastane + lampa Speedlight 580EX II
Informacje dodatkoweTechnika HDR w trybie autobracketing -2 / 0 / +2 EV

Kategorie

Tagi

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url
Powiązane wpisy